Kandidat 1

För er som inte vet så är jag med i värmlandslucia. Tack till er som sagt att kortet är fint och allt. det värmer :-) Jag vet att det är lite svårt för er i hagfors att få tag på tidningar men är det så att någon av er vill ha så får ni säga till så köper jag åt er :-) Tacksam för varje röst, haha.


Lisa - En sann innebandyentusiast

Här har vi en kandidat som inte räds att ta ton i luciatåget. 

Hagforstjejen Lisa Persson har sjungit solo på både skolavslutningar och bröllop. Och stämman kommer också väl till pass när den här sanna innebandyentusiasten står i publiken och hejar fram favoritlaget Hagfors IF.

 

Det var Lisas mamma som utan Lisas vetskap anmälde henne till Värmlands Lucia.

– Först blev jag lite chockad, men snabbt kände jag att det är väldigt roligt att få möjligheten att delta i en sådan fin tradition. Jag har alltid gillat Lucia, säger Lisa.

Hon lovar att hårdplugga luciasångerna fram till den 13 december, det var trots allt några år sedan hon gick med i ett luciatåg.

– Jag är inget proffs, men jag tycker att det är jättekul att sjunga, säger Lisa.

När det var dags för gymnasievalet bestämde sig Lisa för entreprenörslinjen på John Bauergymnasiet i Karlstad – det var dags att pröva på livet utanför Hagfors gränser. Hon har lärt sig att klara sig själv och är en självständig tjej som just nu förfogar över 34 kvadratmeter helt inredda i vitt, på Herrhagen.

– Det är skönt att ha något eget, saknar jag mamma och pappa är det bara att sätta sig på bussen, säger Lisa.

Och det blir en hel del resor hem till Hagfors. För tre år sedan la Lisa själv innebandyklubban på hyllan men hon är fortfarande en högst aktiv supporter av kompisarna i Hagfors IF.

– Senast i går när jag såg en match blev jag sugen på att börja igen, vi får se. Det krävs nog några turer i joggingspåret först, säger Lisa och skrattar.

Är hon inte i idrottshallen är chansen stor att du kanske stöter på henne på stan. Mode och shopping är stora intressen, liksom smink och bloggar. Lisa följer flera stycken och har också en egen. Efter studenten i vår är planen att resa utomlands och jobba som au-pair i ett år eller två.

– USA lockar. Jag vill gärna prova på något annat och skaffa mig nya erfarenheter innan jag fortsätter att plugga, säger Lisa.


Kommentarer
Postat av: Sofia

fixa en bunt så fixar ja resten :P

2010-11-11 @ 16:59:34
URL: http://sophialarsson.blogg.se/
Postat av: fritte s

Så fin min vän!

2010-11-11 @ 19:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0