all these crazy rules

Kom att tänka på en sak när jag ställde undan min färdigätna tallrik i köket, sköljde ur den och plaserade den i vattnet där all annan disk ligger. Ibland saknar jag verkligen att bo hemma, att få allt serverat på fat, maten, tvätten, disken, skjuts överallt, jämt.. Så gott som allt!

Förstå mig för gudskull inte fel för jag skulle aldrig någonsin få den tanken till att flytta hem eller haft de tankar att jag önskar jag valde en annan väg, som tex att stanna kvar i hagfors när jag började gymnasiet. BIG NO!

Men iallafall, här måste jag göra allt det där själv. jaja, jag vet att jag valt de helt själv men ändå. Visseligen har jag inte lärt mig tvätta än men ska höra med Moa om hon kan hjälpa mig snart, det tar för lång tid ibland att ta hem de stora kassarna till Hagfors, jag har liksom inga kläder att sätta på mig. Men jag städar och med de menar jag att jag dammsuger, dammtorkar, skurar(ytters sällan men ibland), diskar, handlar. För något år sen tror jag ingen skulle kunna tro att jag, Lisa Persson som alltid varit så oordningssam och allt. Men även jag har växt till mig.

Men jag saknar det fortfarande att ha någon som kommer in och säger godnatt för kvällen och någon som väcker en på morgonen först med att komma in och säga godmorgon och tända lampan och man tänker för sig själv "vafan tänker du med? ska vi bråka redan från start på dagen?" och senare hör man ett skrik att "nu åker jag om 15min Lisa!!" Jag saknar det även lite att när man var hemma frågade de vart man skulle och ibland ljög man och ibland prata man sanning. Inget av det där händer här.

Men jag kan inte påstå att det är dumt heller att bo själv, mysa med eller utan sällskap. Göra vad jag vill, låta lägenheten se ut som den vill just för att det är MIN lägenhet. Ta hit någon utan att hela hagfors eller karlstad vet. Jag gör vad jag vill. Jag lever mitt liv och det kommer jag fortsätta bra med :-)

Vet inte riktigt vad jag ville ha ut utav att skriva det. Men var skönt :-)
lite ointressanta ord bara. Godnatt! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0