säg ingenting förrän du vet allt.

Vet inte ens vart jag ska börja. finns så mycket inom mig som jag bara vill skrika ut och skrika åt folk. Skrika att folk ska sluta bry sig om andras liv, sluta tjata och absolut sluta bestämma över andra. Alla ska få göra precis vad de vill, hur de vill och när de vill. Önskar jag bara kunde berätta för alla precis vad jag tycker och tänker, berätta att man vet ALLT som de sagt. Men att man faktiskt inte bryr sig!!
De kan leva sitt liv precis som de vill för det tänker jag göra. Man behöver inte ha kompisar som skiter i en eller pratar skit om en för att man har gjort misstag i sitt liv eller för att man väljer att gå tillbaka till sin största kärlek eller för att man säger vad man tycker och gör som man vill. Alla vill väl ha vänner som bryr sig men kanske inte bestämma åt en.


Man bygger sig själv som människa när man går igenom svåra saker, när man gör misstag men sen fixar det, med stöttande axlar bakom sig men man klarar det själv, med sina egna ord, sina egna tankar och sin egen styrka! 

Alla vi människor har en egen vilja, alla har en personlighet som lyser. Vi måste bara våga stå upp för varandra. Våga visa att vi tycker det är illa att folk behandlar vissa som de gör. För vissa människor, vänner och familjmedlemar sårar personer utan att de ens lägger märke till det. Jag är så trött på det nu! Varför inte istället ta hand om varandra och ha kvar varandra? Man förlorar de personerna man inte tar hand om, väldigt lätt. "Hon hör inte av sig längre." "hon skiter i oss, tar dem istället." kanske för en anledning? det kanske blir så?  vad vet jag. Känns så iallafall.

Sluta prata skit, sluta skaffa åsikter om folk som du inte känner. Säg ingenting förrän du vet allt. Den personen du har fördomar om, kan helt plötsligt bli en nära vän...


Kommentarer
Postat av: Emms

<3

2010-05-19 @ 16:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0