Du kikar bara in för att säga hej och God Jul

Kvällen har bestått av mys med mamma och pappa. Haft uppesittarkväll och provat de nya mickarna till singstar. brasan har vart tänd och det har vart varmt och skönt.

Ni som vet hur det ser ut hos oss, så har vi ett storrum med finfotöljer och där står även vår gran och sen kommer mamma och pappas sovrum. För två år sen, de året vi flyttade hit och då min farmor fortfarande var med oss så hade vi TVÅ ljusslingor i vår gran, en med stora ljus och en med små ljus, och den ena blinkade men vi lyckades väl få till så det inte gjorde det mer och sen dess har de liksom inte gjort det.

Idag.. Nu.. När vi skulle lägga oss. Så går jag först in och lägger mig i sängen och väntar på mamma (sover här pågrund utav att jag vaknar när mamma och pappa går upp och julstökar annars) så märker jag att nåt händer när mamma är påväg in och då hör jag "men gud, farmor är här och hälsar på. kom lisa får du se, granen blinkar." (Farmor gillade alltid när det blinkade och var mycket, det var hennes grej.)

Vi ropade dit pappa och alla tre stod och sa att det var farmor som satt i soffan bredvid med benet uppe på kanten, som INGEN fick göra. När vi släcker granen och sen tänder den igen är det BARA de småljusen som lyser, alltså de som förut blinkade.
Du kikar bara in för att säga hej och God Jul.

Kan inte hålla tillbaka tårarna, jag saknar dig så mycket.
Jul är inte desamma utan dig. Men jag vet att du är här, jag vet att du är här med oss.


Finns ingenting som skulle kunna få mig att ångra min tatuering.
Gud har dig i sina armar farmor,
jag har dig i mitt hjärta
- föralltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0